جستجو کردن
Close this search box.

خواص گردو سبز : برای پوست، مو، وزن، زیبایی، بدن

فهرست مطالب

گردو سبز در گردومیرزا

اگر ایده اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی خود را دوست دارید و طعم و تطبیق پذیری گردو را بسیار جذاب می‌دانید، ممکن است به طور طبیعی به گردو سبز علاقه داشته باشید. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که گردو سبز چیست و چه فوایدی دارد.می‌دانید.

خواص گردو تازه

گردو تازه یکی از میوه های خشکی محبوب است که به دلیل خواص بیشماری که دارد، جزء مواد غذایی مفید به شمار می‌رود. این میوه دارای طعم و مزه خوشایندی است و از طریق مصرف آن می‌توان بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن را تجربه کرد. گردو تازه حاوی مقادیر زیادی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها است.

گردو سبز چیست و چگونه استفاده می شود

طعم منحصر به فرد، شور و گاه شیرین گردو سبز، افزودنی عالی برای انواع دستور العمل ها، از سوپ و سس گرفته تا شیرینی، غلات ، ترشی گردو و بسیاری موارد دیگر است. که منبع عالی پروتئین و چربی سالم هستند.(گردو سبز نارس در اروپا بسیار مورد توجه نسبت به سایر نقاط دنیا است)

اگرچه گردوهای سبز قرن هاست که در برخی محافل محبوب بوده اند، اما به لطف ویژگی های منحصر به فرد خود، همراه با طعمی که می توانند برای غذاهای خاص به ارمغان بیاورند، بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

اگر تمام فواید گردو برای سلامتی را می‌خواهید، و مشتاق هستید که طعم قوی‌تر و روش‌های جدیدی برای تهیه مواد خوراکی خود امتحان کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد این نسخه‌های اولیه گردو مورد علاقه‌تان بدانید.

گردو با پوست سبز

گردو سبز، به سادگی، گردویی است که قبل از رسیدن برداشت می شود گفته می شود آنها به این دلیل نامگذاری شده اند که پوست بیرونی در زمان برداشت، سبز تند، مانند لیمو، با لکه های ریز و سفید دارد

در اواخر فصل شهریور، پوست رنگ پریده و زرد می شود، که نشان می دهد گردو داخل آن بالغ شده است.

گردو سبز را می توان گردوی مرطوب نیز نامید، شاید به این دلیل  که گردو رشد نیافته و داخل آن هنوز شکل نگرفته و کاملاً سفت نشده است. مغز گردو به صورت چسبناک، شربتی و پر آب است.

هنگام استفاده از گردو سبز، توجه داشته باشید که آب پوست سبز آن ممکن است دست شما را رنگ کند باعث ایجاد لکه های تیره شود، بنابراین حتما از دستکش و پیش بند یا سایر لباس های محافظ استفاده کنید.

گردو سبز چین

گردو سبز یک محصول زود برداشت است که قرن ها قبل از بلوغ در ایتالیا و فرانسه و اخیراً در امتداد خط ساحلی کالیفرنیا برداشت می شود. جایی که آب و هوای گرم و خشک برای کاشت گردو ایده آل است.

معمولاً می توان آنها را در حدود ماه های اردیبهشت و خرداد برداشت کرد، البته باید اطمینان حاصل کرد که به اندازه کافی زود برداشت شده اند تا پوسته سخت مغز شروع به سفت شدن نکند.

به طور سنتی، گردو سبز در ۲۴ ژوئن ( ۴ مرداد )، به یاد روز جشن یحیی باپتیست، که در انقلاب تابستانی متولد شد، برداشت می شود.این مطلب ارتباط به تولید نوچینو دارد که یک نوشیدنی شیرین ایتالیایی است که از غلظت بالای تانن موجود در گردو سبز بدست می آید.

طعم و عطر گردو با پوست سبز

اگرچه گردوهای نارس طعم گردوی بالغ را ندارند، اما یکی از مزایای اصلی گردو سبز این است که فوق‌العاده معطر هستند و طعم تند و تلخی دارند.

در حالی که این باعث نمی شود آنها برای مصرف خام مناسب باشند، اما آنها را به یک ماده منحصر به فرد در انواع دستور العمل های پخت سنتی در اروپا تبدیل کرده است و زمانی که مصرف کنندگان مدرن شروع به آزمایش این خشکبار کرده اند می توان ادعا کرد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ارزش غذایی گردو سبز

وقتی صحبت از حقایق و فواید تغذیه‌ای به میان می‌آید، متوجه خواهید شد که گردو سبز مانند سایر آجیل ها ، دارای خواص ذاتی است.

در یک وعده گردو، معمولاً می توانید خواص غذایی زیر را انتظار داشته باشید:

کالری: ۱۸۵

چربی: ۴ گرم

پروتئین: ۴ گرم

کربوهیدرات: ۴ گرم

فیبر: ۲ گرم

شکر: کمتر از ۱ گرم

یک وعده گردو همچنین حاوی تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده روزانه است، از جمله:

کلسیم: ۳٪

آهن: ۱۰٪

اسید فولیک (B9): ٪۷

منیزیم: ۱۴٪

پتاسیم: ۵٪

ارزش غذایی گردو سبز
ارزش غذایی گردو سبز

خواص گردو سبز

بیایید به برخی از خواص گردو با پوست سبز بپردازیم که در انتخاب گردوی معمولی از آن کم‌تر می بینیم همچنین می توانید خواص گردو و خواص پوست گردو و خواص برگ گردو را در مقالات دیگر ما مطالعه کنید

خواص گردو سبز
خواص گردو سبز

سرشار از آنتی اکسیدان هستند ضد سرطان طبیعی است

گردوها با پوست سبز غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ (به ویژه اسید آلفا لینولنیک یا ALA) هستند که بیش از هر مغز دیگری غنی می باشند. آنها همچنین شامل پلی فنول ها و چربی های چند غیر اشباع نیز هستند.

همه اینها به چه معناست؟ این بدان معناست که فواید گردو سبز بسیار فراتر از ذائقه آن است.

حاوی چربی های سالم هستند به فشار خون و کاهش وزن کمک می کند

زمانی که گردو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف شود، می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت، کاهش آسیب ناشی از کلسترول LDL (بد)، کاهش فشار خون، ارتقای سلامت روده، کمک به مدیریت وزن، کاهش التهاب کمک کند. پشتیبانی از عملکرد مغز، و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص.

خواص گردو سبز برای مدیریت وزن

گردو ها کالری بالایی دارند، و غذاهای پرانرژی هستند، به این معنی که می توانند به شما کمک کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

این باعث می شود آنها یک میان وعده عالی یا افزودنی به بسیاری از دستور العمل ها باشند به خصوص اگر نگران مدیریت وزن هستید.

تفاوت گردو سبز و گردو با پوست قهوه ای

حاوی تانن هایی هستند که در گردوهای معمولی یافت نمی شوند

چیزی که گردو با پوست سبز را واقعا از گردوی بالغ متمایز می کند، تانن است که عامل طعم تلخ گردوی نارس است.

لازم به ذکر است که بحث هایی در مورد فواید بالقوه سلامتی در مقایسه با مضرات تانن وجود دارد. در حالی که برخی از تانن ها ممکن است به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند، می توانند جذب برخی مواد مغذی را در بدن نیز مهار کنند.

تانن ها عمدتاً همان چیزی هستند که به آجیل سبز طعم منحصر به فردی می بخشد و آنها را برای آماده‌سازی خاصی مانند ترشی ایده آل می کند.

اگر نگران تانن هستید، فقط مصرف خود را تنظیم کنید.

گردو با پوست سبز را می توان زودتر برداشت کرد

فقط در سطح عملی، گردو سبز این فرصت را به شما می دهد که از فواید فراوان گردو خیلی زودتر در فصل رشد بهره‌مند شوید، زیرا می توان آنها را در اواخر بهار و اوایل تابستان چید. برخلاف آجیل های بالغ که معمولاً تا حدود مهر برای چیدن آماده نیستند.

اگرچه اکثر مردم گردو سبز خام را به دلیل طعم گس نمی‌خورند، اما خواص معطر و طعم منحصر به فرد آن، این آجیل نارس را برای دستور عمل های آشپزی خاص و بی نظیر مناسب می‌کند

آماده‌سازی آسان

گردو با پوست سبز به طور سنتی به روش های بسیار خاص استفاده می شود.اگر فقط می خواهید از طعم آن لذت ببرید، به اندازه کافی آسان است که آنها را نمک بزنید و در آفتاب خشک کنید. نتیجه یک فینگر فود لذت بخش خواهد بود که تا حدودی شبیه به زیتون است، البته با اسیدیته بیشتر.

گردو سبز را می توان ترشی کرد و برای مدت طولانی استفاده نمود

ترشی یکی دیگر از آماده‌سازی های رایج است که واقعاً فواید طعمی گردو سبز را آشکار می کند.با ترکیبی از سرکه و ادویه جات ترشی جات (نمک، شکر، فلفل و غیره)، یک خوراکی خوشمزه ایجاد می کنید

می توانید از آنها سس درست کنید

از گردو سبز برای تهیه سس کچاپ آجیلی استفاده می شود، سس شبیه به ووسسترشر که شامل موادی مانند سرکه، نمک، میخک، ماکارونی و ترب کوهی است.

برخی از افراد آنها را در شربت نگه می دارند یا به مارمالاد ترش تبدیل می کنند. با این حال، nochino بدون شک بهترین دستور پخت شناخته شده برای آجیل سبز است.

گردو سبز
گردو سبز

آیا گردو سبز بهتر از گردو بالغ است؟

از نظر فواید سلامتی گردو سبز در مقایسه با گردو بالغ، بدون توجه به زمان برداشت، امتیاز برتری ندارد

با این حال، دستور عمل های آشپزی خاصی وجود دارد که برای آنها گردو سبز در نظر گرفته می شود. چه قصد دارید آنها را سرخ کنید، ترشی کنید یا نگهداری کنید، یا تانن ها را بیرون بیاورید و آنها را به یک شربت شیرین تبدیل کنید، گردو سبز طعم های بیشتری را ارائه می دهد که کاملاً با نیازهای شما سازگار است.

در مورد خواص گردو بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *