جستجو کردن
Close this search box.

مهم ترین خواص گردو برای پوست و 10 خاصیت گردو برای آن

فهرست مطالب

گردو یکی از پر خاصیت ترین و مغذی تر غذاها در طبیعت و خواص گردو برای پوست بسیار واضع و نمایان است گردو مملو از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها (ضد سرطان ها)، چربی های سالم و غیره هستند، که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک و سبب سلامت و قدرت مغز و سلامت پوست می شود. و با چین و چروک مبارزه می کند

خواص گردو برای نرمی پوست اسید چرب امگا ۳ و سایر چربی های سالم است و ویتامین E از ترمیم پوست پشتیبانی می کند. و با چین چروک مبارزه می کند.

برای آشنایی با فواید سلامتی مختلف گردو برای پوست خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. و برای آگاهی از قیمت گردو و خرید گردو از سایت خشکبار گردومیرزا دیدن کنید.

خواص گردو برای سلامت پوست
خواص گردو برای سلامت پوست

از خواص گردو برای پوست می توان گفت اسید چرب امگا ۳ و سایر چربی های سالم و ویتامین E که ترمیم کننده پوست . است و با چین چروک ها مبارزه می کند.

فواید و خواص گردو برای پوست

سلب مسئولیت: مصرف یا استفاده بیش از حد از گردو یا روغن گردو می تواند عوارض جانبی مضری در بدن داشته باشد، مانند تشکیل سنگ کلیه. همیشه هنگام مصرف هر محصولی اعتدال را رعایت کنید.

گردو می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. گردوها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، عوامل ضد التهابی، ویتامین های B کمپلکس، ویتامین E، ریبوفلاوین، نیاسین و پروتئین هستند. همه این مواد مغذی برای سلامت سلول های پوست ضروری هستند

روغن گردو یک درمان قدیمی برای مشکلات پوستی است و نوعی مراقبت طبیعی از پوست به حساب می آید. التهاب پوست را تسکین می دهد، آکنه را درمان می کند، چروک ها را کاهش می دهد، تولید کلاژن را افزایش می دهد.

۱. خواص گردو برای پوست : آیا گردو می تواند با چین و چروک، سیاهی دور چشم و آکنه مبارزه می کند؟

بله روغن گردو ماده ای عالی برای تقویت پوست است که می تواند به مبارزه با مشکلات عمده پوستی مانند آکنه، چین و چروک و لکه های تیره کمک کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در گردو به سفت شدن منافذ پوست، رفع سیاهی دور چشم و کاهش آکنه کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن گردو برای بهبود سیاهی دور چشم

چند قطره روغن گردو را به طور مرتب زیر چشمان خود ماساژ دهید تا از سیاهی دور چشم خلاص شوید. ۳ یا ۴ قطره از روغن گردو را قبل از خواب روی پوست خود بمالید تا آن را هیدراته نگه دارید و آکنه یا چین و چروک را درمان کند

۲. خواص گردو برای پوست : لایه برداری پوست

خاصیت لایه برداري فوق‌العاده گردو به واسطه بافت و ویتامین E قابل چاپ پوشی نیست و از گردو برای پاکسازی منافذ و خلاص شدن ضایعات و سول های مرده پوست و رفع آلودگی از سطح پوست استفاده می شود

۳. خواص گردو برای پوست : رنگ چهره را روشن می کند

ویتامین E و B6 ویتامینهای ضروری پوست هستند که به پاک کردن آلودگی از منافذ پوست شما کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند لکه‌های تیره، آفتاب‌زدگی و اسکار آکنه را کاهش دهند و پوست شما را آبرسانی کنند و به شما پوستی طبیعی درخشان و نرم می‌دهند.

۴. خواص گردو برای پوست : پوست را مرطوب می کند

روغن گردو گردش خون را بهبود می بخشد و بسیار آبرسان است زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

۵. خواص گردو برای پوست : به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

گردو منبع عالی آنتی اکسیدان است. و حاوی مقادیر زیادی پلی فنول است به همین دلیل به آنتی اکسیدان قوی شهرت یافته و با آسیب رادیکال های آزاد در پوست شما مبارزه می کند و از جلوگیری از پیری زود رس می کند.

استفاده منظم از روغن گردو روی پوست به کاهش هایپرپیگمانتاسیون، اسکارهای آکنه و برنزه شدن پوست کمک می کند. با افزایش تولید کلاژن با پیری مبارزه کند. و گردش خون. (9)

۶. خواص گردو برای پوست : از آسیب پوست جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در گردو با آسیب رادیکال های آزاد در پوست مبارزه می کنند (10) که باعث ایجاد چین و چروک، تیرگی می شود. لکه ها و افتادگی آنها همچنین به محافظت از پوست شما در برابر عوارض جانبی مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و غیره کمک می کنند.

۷. خواص گردو برای پوست : گردش خون را سلامت نگه می دارد

گردو منبع خوبی از فیبر و آنتی اکسیدان است که گردش خون را در بدن تقویت می کند. (11) این به تغذیه سلول های پوست شما کمک می کند و آنها را از داخل به بیرون مرطوب نگه می دارد. .

۸. خواص گردو برای پوست : خشکی و خارش را بهبود می بخشد

روغن گردو حاوی خواص آب رسان و ضد التهابی است که به خلاص شدن از شر خارش و سوزش کمک می کند و در نتیجه پوست را تسکین می دهد.

۹. خواص گردو برای پوست : سد پوستی

گردو سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و اسید اولئیک است که به عنوان نرم کننده عمل می کنند، بنابراین رطوبت پوست شما را بهبود می بخشد و آن را نرم می کند. (12)

محتوای تغذیه ای گردو

محتوای غذایی ۱۰۰ گرم گردو به شرح زیر است: (14)

  • اسیدهای چرب امگا 3، 95٪
  • منگنز، 43٪
  • مس، 20%
  • تریپتوفان، 13٪
  • منیزیم، 10٪
  • فسفر، 9٪
  • فولات، 6٪
  • محتوای چربی، 25 گرم
  • سدیم، 2 میلی گرم
  • پتاسیم، 441 میلی گرم
  • کربوهیدرات، 14 گرم (7 گرم از آن فیبر رژیمی است)
  • شکر، 2.6 گرم
  • پروتئین، 15 گرم
  • کلسترول، 0 میلی گرم
  • کالری، 654 گرم

صد گرم گردو می تواند بخش قابل توجهی از مواد مغذی روزانه شما را تامین کند. به دنبال یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز، 100 گرم گردو می تواند به موارد زیر برای بدن شما تامین کند:

  • ویتامین C – 2٪از مصرف توصیه شده روزانه
  • منیزیم – 40٪ از مصرف روزانه توصیه شده
  • کلسیم – 9٪ از مصرف روزانه توصیه شده
  • آهن – 16 درصد از مصرف روزانه توصیه شده
  • ویتامین B6 – 25٪ از مصرف توصیه شده روزانه

درمان های DIY گردو برای پوست

از گردو و روغن گردو می توان برای تهیه ماسک صورت و لوسیون های صورت استفاده کرد تا به پوست شما ظاهری مرطوب و درخشان ببخشد.

خواص گردو برای پوست : تهیه ماسک صورت گردو و آرد گرم

گردو طبیعتاً آب رسان است و عسل موجود در این ماسک صورت به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.  آرد گرم به عنوان یک پاک کننده و لایه بردار ملایم برای از بین بردن کثیفی و آلودگی از سطح پوست عمل می کند.

نحوه استفاده:

  1. یک دو عدد گردو را یک شب در کمی آب خیس کنید.
  2. گردوها را صبح با یک قاشق چایخوری عسل و آرد گرم مخلوط کنید.
  3. کمی آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  4. این خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

خواص گردو برای پوست : تهیه ماسک صورت زردچوبه و گردو

زردچوبه و گردو هر دو به عنوان مواد روشن کننده پوست شناخته می شوند. زردچوبه حاوی خواص آنتی بیوتیکی قدرتمندی است که می تواند به درمان و پیشگیری از آکنه کمک کند.

نحوه استفاده:

  1.  2قاشق غذاخوری رب گردو، کمی پودر زردچوبه و 1 قاشق چایخوری عسل را به یک کاسه اضافه کنید.
  2. مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.
  3. این ماسک صورت را روی صورت خود بمالید و بگذارید نیم ساعت خشک شود.
  4. آن را با آب بشویید و صورت خود را خشک کنید.

خواص گردو برای پوست : استفاده از خاصیت لایه برداری گردو

گردو بافت کمی خشن دارد که می تواند یک لایه بردار عالی بدون اینکه روی پوست خشن باشد. این به حذف سلول های مرده پوست و مواد زائد از سطح پوست کمک می کند

نحوه استفاده:

  1.  2-3 گردو را به قطعات ریز خرد کنید.
  2. آنها را به مدت 10 دقیقه به آرامی روی صورت خود بمالید.
  3. صورت خود را با آب بشویید.

پک صورت گردو و ماست

گردو حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که پوست شما را تغذیه می کند. مست مرطوب کننده و باکتری های مفیدی برای پوست شما فراهم می کند.

نحوه استفاده:

  1. 2 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق چایخوری روغن گردو را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را به صورت خود بمالید.
  3. بعد از 15 تا 20 دقیقه، آن را با آب بشویید.

روغن صورت گردو

روغن صورت گردو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و ویتامین B6 است. همه این مواد مغذی با تامین آب رسانی و مبارزه با چین و چروک به جوانسازی پوست شما کمک می کنند.

نحوه استفاده:

  1. چند قطره روغن گردو را با مرطوب‌کننده خود مخلوط کنید.
  2. قبل از رفتن به رختخواب، مخلوط را روی تمام صورت و گردن خود ماساژ دهید.

خواص گردو برای پوست : ماسک صورت گردو و گلاب

ماسک گردو و گلاب پوست شما را آبرسانی می کند و جوانی به آن می بخشد گردو به افزایش جریان خون در صورت کمک می کند و پوست شما را تغذیه می کند و ظاهری تازه به آن می بخشد

نحوه استفاده:

  1.  1قاشق چایخوری پودر گردو، چند قطره روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری گلاب را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. این خمیر را به صورت و گردن خود بمالید.
  3. قبل از شستشو نیم ساعت استراحت دهید.
  4. برنامه را یک بار در هفته برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

کاربردهای روغن گردو برای پوست

روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که آن را به روغن عالی برای ماساژ و لوازم آرایش تبدیل می کند.

عوارض جانبی روغن گردو

روغن گردو یک ماده نسبتاً بی خطر است و معمولاً عوارض جانبی ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است اثرات ناخوشایند زیر را از روغن گردو تجربه کنند:

  • گردو دارای محتوای چربی و اسید اولئیک بالایی است که ممکن است باعث آکنه در افراد دارای پوست چرب شود.
  • روغن گردو ممکن است در افرادی که به آجیل حساسیت دارند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. انواع مختلف واکنش های آلرژیک در افراد شامل درماتیت تماسی (خارش و بثورات پوستی)، مشکل در تنفس، تحریک گلو و شوک آنافیلاکتیک (در موارد شدید) است. (15)
  • برخی افراد هنگام استفاده از گردو یا روغن گردو دچار نفخ می شوند.

خاصیت گردو برای بدن

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند برای بسیاری از اندام های بدن بسیار مفید باشد:

  • مفید برای قلب: گردو حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک، اسیدهای چرب امگا 3، اسید آلفا لینولنیک (ALA) و غیره است که 38 تا 40 درصد از بیماری های قلبی پیشگیری می کند. (16)
  • به سلامت استخوان ها کمک می کند: گردو حاوی کلسیم و اسیدهای چرب است که می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند. (17)
  • متابولیسم را بهبود می بخشد: گردو به تنظیم متابولیسم پایه و افزایش سطح اسپرم کمک می کند، (18) سلامت دستگاه گوارش، و عملکرد سلولی در بدن.
  • مفید برای افراد مبتلا به دیابت: گردو حاوی چربی های سالمی است که به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون در صورت مصرف متعادل کمک می کند. اسیدهای چرب امگا 3 در پیشگیری از دیابت نوع 2 مفید هستند. (19)
  • برای بیماران مبتلا به سرطان مفید است: گردو دارای مواد مغذی متراکم و مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها کمک می کند و از بسیاری از انواع سرطان ها جلوگیری می کند. ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا 3 و فیتواسترول های موجود در گردو تا 40 درصد از سرطان سینه و سرطان پروستات پیشگیری می کنند. (20)
  • اثرات ضد التهابی دارد: گردو سرشار از ترکیبات پلی فنلی است که به کاهش التهاب و تورم در بدن کمک می کند.
  • عملکرد مغز را بهبود می بخشد: گردو حاوی مقادیر زیادی DHA است که به افزایش قدرت مغز و عملکرد شناختی کمک می کند. همچنین به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند. (21)
  • حافظه شما را بهبود می بخشد: گردو به دلیل محتوای غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، قدرت حافظه شما را افزایش می دهد.

مطالب عمومی در مورد گردو

چند گردو در روز باید بخورید؟

گردو باید به طور منظم در مقادیر متوسط ​​مصرف شود و مصرف 7 عدد گردو در روز توصیه می شود.

مزایای خوردن گردو چیست؟

گردو سرشار از ویتامین E و B6 است که هر دو به روشن شدن پوست و از بین بردن پوست کمک می کنند. لکه های تیره و برنزه شدن.

خوردن مقدار زیادی گردو در روز چه تاثیری دارد؟

گردو حاوی تعداد زیادی مواد مغذی است و سرشار از چربی های سالم است. اگر به مقدار بسیار زیاد خورده شوند می توانند برای معده سنگین باشند. مصرف بیش از حد می تواند منجر به سنگ کلیه (به دلیل اگزالات)، اسهال یا افزایش وزن شود.

آیا گردو می تواند باعث آکنه شود؟

گردو دارای چندین ویژگی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که آنها را به یک راه حل ایده آل برای آکنه مزمن تبدیل می کند. آنها همچنین حاوی خواص آنتی بیوتیکی هستند که می تواند به خلاص شدن از شر عفونت های باکتریایی پوست کمک کند.

آیا گردو برای همه بی خطر است؟

حساسیت به آجیل در دنیا بسیار رایج است. همیشه قبل از استفاده از گردو یا روغن گردو مطمئن شوید که به هیچ آجیل درختی حساسیت ندارید.

حرف آخر

گردو ابر غذای غنی از مواد مغذی است که می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آنها برای سلامت پوست بسیار مفید است.

گردو یکی از پر خاصیت ترین و مغذی تر غذاها در طبیعت است که مملو از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها (ضد سرطان ها)، چربی های سالم و غیره هستند، که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک و سبب سلامت و قدرت مغز و سلامت پوست می شود. و با چین و چروک مبارزه می کند

خواص گردو برای نرمی پوست اسید چرب امگا ۳ و سایر چربی های سالم است و ویتامین E از ترمیم پوست پشتیبانی می کند. و با چین چروک مبارزه می کند.​​مصرف شود و مصرف 7 عدد گردو در روز توصیه می شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *